Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2008

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΗ

Είναι γεγονός ότι η εμπειρία, σε οποιοδήποτε επαγγελματικό επίπεδο, αποτελεί αναπόσπαστο κομάτι της εκπαίδευσης. Στην χώρα μας αλλά και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο πολύς λόγος γίνεται για τα επαγγελματικά δικαιώματα διαφόρων τύπων κολλεγίων αλλά και παραρτημάτων ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Επίσης τα δημόσια αλλά και ιδιωτικά ΙΕΚ σε συνάρτηση με κάποιες ιδιωτικές σχολές προσφέρουν χαμηλή ποιότητα εκπαίδευσης με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ένας πολύ μεγάλος αριθμός εξειδικευμένων χαμηλόμισθων εργατών των οποίων ναι μεν τα επαγγελματικά δικαιώματα δεν διασφαλίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία και ευρωπαϊκές οδηγίες αλλά οδηγούν και ένα μεγάλο αριθμό πτυχιούχων των ανωτέρων και ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην ανεργία λόγω της διαφοράς στην μισθολογική κλίμακα στην οποία υπάγονται.
Πως μπορούμε εμείς σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου όλα βασίζονται στην αύξηση της κερδοφορίας να διασφαλίσουμε την δυναμική των πτυχίων των Ανώτερων-Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και παράλληλα να ενδυναμώσουμε τα επαγγελματικά δικαιώματα των νέων μας που πέφτουν θύματα των όποιων κερδοσκοπικών ιδρυμάτων και επιχειρηματικών συμφερόντων;
Κατά την ταπεινή μου γνώμη για τις μελλοντικές γενιές η κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε συνάρτηση με την αύξηση του αριθμού των τμημάτων-σπουδαστών ούτως ώστε να υπάρχει το ιδανικό της μιας θέσης φοιτητή για κάθε απόφοιτο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα οδηγούσε στην μείωση της εκροής των φοιτητών σε ιδρύματα του εξωτερικού και παράλληλα στην μείωση των σπουδαστών των όποιων ιδιωτικών κέντρων ελευθέρων σπουδών, ΙΕΚ κτλ. Και εφόσον οι φοιτητές αποφασίσουν να ανοίξουν τον δρόμο στα Μη Κερδοσκοπικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, θα οδηγηθούν σε αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης των κέντρων ελευθέρων σπουδών,ΙΕΚ κτλ.
Για τους απόφοιτους των κέντρων ελευθέρων σπουδών, ΙΕΚ δημόσια και μη, παραρτήματα οποιασδήποτε μορφής κτλ, προτείνω την δημιουργία ενός συστήματος εκπαιδευτικών μονάδων το οποίο θα καθορίζεται από το Ανώτερο-Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στο οποίο θα υπαχθούν τα κέντρα ελευθέρων σπουδών, ΙΕΚ κτλ. και θα συνδυάζει τα χρόνια της επαγγελματικής εμπειρίας των εργαζομένων με προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης (ενδοεπιχειρησιακή κτάρτιση) και ένα σύστημα εξετάσεων που θα πιστοποιεί της αποκτούμενες γνώσης του εργαζομένου. Έτσι θα μπορούν να αναβαθμίσουν το πτυχίο τους και να ανέβουν μισθολογική κλίμακα.

Δηλαδή με λίγα λόγια προτείνουμε την δημιουργία ενός προγράμματος αναβάθμισης πτυχίου στο οποίο θα μπορεί να υπαχθεί ο οιοσδήποτε πτυχιούχος σε επίπεδο 10ετίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Use Worldlingo to translate this website