Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2008

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΡΗΞΗ (Επαναδημοσίευση)

Στην εποχή της Τεχνολογικής Επανάστασης που διαβαίνουμε, τα Ιδεολογικοπολιτικά Ρεύματα τα οποία διαμόρφωσαν την Κοινή Γνώμη των Πατέρων μας έχουν περάσει σε Περίοδο Ανασχηματισμού, Αναπροσαρμογής και Αυτοπροσδιορισμού ούτως ώστε να προσαρμοστούνε στους Νέους Ορίζοντες και Αντιλήψεις που Κυριαρχούν στην Καθημερινότητα των Πολιτών και Πηγάζουν από την Διεθνοποίηση των Σύγχρονων Πρακτικών μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Στην προσπάθεια τους, να Ενσωματώσουνε τα Νέα αυτά Δεδομένα, παρουσιάστηκαν Μεταλλάξεις οι οποίες τους οδήγησαν σε Υπαρξιακές Ρήξεις με Αποτέλεσμα να Εδραιωθεί ένα Κλίμα Αβεβαιότητας στις Συνειδήσεις των Πολιτών. Εμείς θα Προσπαθήσουμε να Διαφοροποιηθούμε από τις Ιδεολογικοπολιτικές Ρήξεις, Δημιουργώντας ένα Σύγχρονο Πλαίσιο Ανασυγρότησης Θεσμών και Δομών το οποίο θα αποτελέσει τον Βασικό Πολιτικό Κορμό Ανασύνταξης και Ανασύστασης της Πολιτείας και θα Προάγει Συγκλίνουσες Λύσεις με Απώτερο Στόχο οι Αξίες να είναι Άρρηκτα Συνδεδεμένες με την Πολιτική Αρετή, την Ηθική Υπόσταση διότι μόνο έτσι θα μπορέσουμε να Πραγματώσουμε την ΟικονομικοΚοινωνική Επανίδρυση ενός Σύγχρονου Πολυδιάστατου Κοινωνικού Κράτους και να Συνυπάρξουμε Αρμονικά σε μια Ευρύτερη Οντότητα όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, την Παγκόσμια Κοινότητα και τους Διεθνείς Οργανισμούς.

ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Η πολιτεία ως υπέρτατη θεσμική οντότητα και ως οργανωμένη και αντιπροσωπευτική έκφραση των πολιτών της (βλ. Μπαμπινιώτης) οφείλει να δημιουργεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των συστατικών στοιχείων που την απαρτίζουν αλλά και που την προάγουν. Εμείς πρέπει να αναδείξουμε και να καθορίσουμε με σαφήνεια τις προτεραιότητες αυτές που θα αποτελέσουν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των συστατικών, ως προς την αρμονική ανάπτυξή τους, και που παράλληλα θα αποροφήσουν τους όποιους κραδασμούς δημιουργηθούνε.

Φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε ένα αποκεντρωμένο πολιτικό σύστημα στο οποίο οι αποφάσεις θα λαμβάνονται και θα διαχέονται κάθετα και οριζόντια. Η αμφίδρομη σχέση των πολιτών και των νομοθετών, ο συνδυασμός της τεχνοκρατίας με την πολιτική βούληση, η κατανομή ουσιαστικών αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες, η δημιουργία ενός αποτελεσματικού αναπτυξιακού εργαλείου διαχείρησης των πόρων, οι διαφανείς διαδικασίες και ελέγχοι και ο ταχύτερος συντονισμός μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι βασικές παραμέτροι της πολιτικής μας.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Το σχέδιο Καποδίστριας προέβλεπε, μεταξύ των άλλων, την δημιουργία επιτροπών οι οποίες θα διαχειριζόταν διάφορα θέματα όπως Παιδεία, Περιβάλλον κ.λ.π.. Επίσης έδινε την δυνατότητα στους νεοσύστατους Δήμους να δημιουργούν συνεργασίες μεταξύ τους σε τομείς όπου δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν αυτόνομα (οικονομική υπηρεία, τεχνική υπηρεία κ.λ.π.). Μετά από δέκα χρόνια εφαρμογής και μελέτης του πιστεύουμε ακράδαντα ότι η συγχώνευση κάποιων δήμων είναι επιτακτική λόγω των δυσμενών οικονομικών εισροών τους που δεν τους επέτρεψε να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υπηρεσίες και τους κατέστισε αναποτελεσματικούς όσων αφορά την απορόφηση των κονδυλίων και την διαχείρηση των έργων που καλούνται να υλοποιήσουν.

Προτείνουμε λοιπόν την σύσταση μόνιμης επιτροπής στα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία θα διαιρείται σε εικοσιεννέα θεματικές επιτροπές και θα έχουν τις ίδιες αρμοδιότητες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με μόνη διαφορά ότι θα ενεργούν στο επίπεδο των Δήμων που θα την απαρτίζουν. Ως κατώτερο πληθυσμιακό κριτήριο καθορίζεται ο αριθμός των είκοσι χιλιάδων κατοίκων και την Προεδρία της θα την ασκούν οι Δημάρχοι για χρονικό διάστημα ίσο με την ποσοστιαία κατανομή του πληθυσμού τους. Επικεφαλείς των θεματικών επιτροπών θα ορίζονται οι αιρετοί που απαρτίζουν τα δημοτικά τους συμβούλια τα οποία όμως δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τους πενήντα οκτώ στο σύνολο των Δήμων ούτως ώστε να υπάρχει ένας επικεφαλής και ο νόμιμος αναπληρωτής του. Η θέση των επικεφαλών των θεματικών επιτροπών θα είναι έμισθη και θα διαρκεί για δύο έτη. Την ευθύνη της στελέχωσης θα την έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κάθε θεματική επιτροπή θα έχει τρείς δημόσιους υπαλλήλους για κάθε επιτροπή των είκοσι χιλιάδων κατοίκων και θα αυξάνεται ανάλογα με τον πληθυσμό των Δήμων.

Οι επικεφαλείς των θεματικών επιτροπών που θα απαρτίζουν τους δήμους της κάθε Νομαρχίας θα συγκεντρώνονται και θα συστήνουν την εκάστοτε νομαρχιακή επιτροπή όπου θα προεδρεύει ο Νομάρχης ο οποίος θα ορίζει τους επικεφαλείς των Νομαρχιακών θεματικών επιτροπών από το Νομαρχιακό συμβούλιο οι οποίοι δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν και πάλι τους πενήντα οκτώ ούτως ώστε να είναι ένας επικεφαλής και ο νόμιμος αναπληρωτής του. Οι αποφάσεις τους προκειμένου να έχουν ισχύ θα λαμβάνονται με ειδική πλειοψηφία όπως καθορίζεται στην Συνθήκη για την θέσπιση Ευρωπαϊκού Συντάγματος.

Οι επικεφαλείς των Νομαρχιακών θεματικών επιτροπών θα συγκεντρώνονται σε Περιφεριακό επίπεδο και θα συστήνουν την Περιφερειακή Επτροπή. Οι αποφάσεις τους προκειμένου να έχουν ισχύ θα λαμβάνονται με ειδική πλειοψηφία όπως καθορίζεται στην Συνθήκη για την θέσπιση Ευρωπαϊκού Συντάγματος.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο μετατρέπεται σε Περιφερειακή Κυβέρνηση η οποία θα εκλέγεται κατευθείαν από τον λαό συγχρόνως με τους βουλευτές των Πολιτικών Κομάτων με την μόνη διαφορά ότι θα ισχύει η απλή αναλογική. Ο αριθμός των μελών της δεν θα υπερβαίνει τους πενήντα οκτώ ούτως ώστε να ορίζονται επικεφαλείς των Περιφερειακών θεματικών Επιτροπών και να έχουν τον νόμιμο αναπληρωτή τους.

Τα μέλη της Περιφερειακής Κυβέρνησης θα ορίζουν τον επικεφαλή τους με καθολική ψηφοφορία.

Η Κυβέρνηση η οποία θα προκύπτει από τις Εθνικές Εκλογές θα ορίζει ποιές περιφέρειες θα ασκούν τον συντονισμό των θεματικών επιτροπών. Κάθε Περιφερειακή Κυβέρνηση θα ασκεί τον συντονισμό δύο θεματικών επιτροπών εκτός των Αττικής και Θεσσαλονίκης οι οποίες λόγω των πληθυσμιακών τους ιδιαιτεροτήτων θα ασκούν συντονισμό σε τέσσερις και τρεις αντίστοιχα.

Τα Υπουργεία που θα παραμείνουν σε ισχύ θα είναι τρία. Το Υπουργείο Εθνικής Ασφαλείας και Δικαιοσύνης το οποίο θα προκύψει από την συγχώνευση των Υπουργείων Δημοσίας Τάξης, Εθνικής Άμυνας και Δικαιοσύνης. Το Υπουργείο Εξωτερικών. Και το ΥπερΥπουργείο Οικονομικών.

Δημήτρης Πάππας

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2008

Αξίες και Σύγχρονη Πολιτική (Επαναδημοσίευση)

''Υπάρχουν πολίτες που θέλουν καθαρά λόγια και αποσαφηνισμένες προτεραιότητες και κατευθύνσεις. Για όλους αυτούς η ανάγκη για ένα καινούργιο κόμμα είναι ολοφάνερη. Δικό τους θέμα είναι να κινηθούν και να το οικοδομήσουν. Ένα κόμμα επιτέλους της κοινωνίας. Και όχι των πολιτικών.''
Ανδρέας Ανδριανόπουλος
http://e-rooster.gr/12/2006/386

''Στις δημοκρατικές κοινωνίες κάθε πολιτική ή κοινωνική μεταρρύθμιση προϋποθέτει την ύπαρξη ορισμένων γενικότερων αξιών, ιδεών και κοσμοαντιλήψεων, τις οποίες ενστερνίζεται μια κρίσιμη μάζα του εκλογικού σώματος, η οποία θα παίξει τον καταλυτικό ρόλο στην προώθησή τους.''
Τάκης Μίχας
http://e-rooster.gr/03/2007/441

''Η συνειδητή πολιτική στόχευση της σύγκλισης των δύο ρευμάτων (Σοσιαλισμός-Φιλελευθερισμός), μέσω της παράλληλης αναθεώρησής τους και της απόρριψης των δογματικών κλάδων τους, αποτελεί την προοδευτική πολιτική πρόταση.''
Νίκος Μπίστης
http://e-rooster.gr/05/2007/456

Από την μεταπολίτευση έως σήμερα η χώρα μας διακατέχεται από το Σύνδρομο (ΙΑΤΡ. σύνολο συμπτωμάτων που σχετίζονται με την ίδια κλινική εικόνα, η αιτιολογία ή παθογένεια της οποίας δεν είναι γνωστές με βεβαιότητα στους ιατρούς)της Εξουσίας (η δυνατότητα, ως δικαίωμα ή/και ως ισχύς, να επιβάλλει κανείς τη θέλησή του σε άλλους, να ελέγχει άτομο, ομάδα, το κοινωνικό σύνολο, χώρα κ.λ.π.). Πως κατανοούμε την εν λόγω έννοια; Κάποιοι μπορούνε να ισχυριστούνε ότι είναι ένα σύνδρομο που υπονομεύει τις όποιες αξίες (πληθ. το ιδανικό, η ιδέα που καθορίζει τον τρόπο ζωής και σκέψεως, η συμπεριφορά) στο βωμό (μτφ. οτιδήποτε θεσμός ή σκοπός απαιτεί ή εξαναγκάζει σε θυσίες στο ονομά του ή για χάρη του) της εξουσίας. Εξουσία για την εξουσία. Κάποιοι ίσως αντιπαραταθούνε και προσπαθήσουν να μας πείσουνε ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Κάποιοι άλλοι απλά θα περιμένουν να αρπάξουν την ευκαιρία.

Εμείς θα δώσουμε λύσεις (η εύρεση του αποτελέσματος, η εύρεση του αγνώστου στοιχείου, του ζητούμενου σε απορία, υπόθεση). Λύσεις τις οποίες όπως και να ονομάσει κανείς θα είναι ουσιαστικές (αυτός που διαθέτει ουσία, που δεν είναι κενός περιεχομένου), θα αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα (το σύνολο των υπαρκτών δεδομένων, η υπάρχουσα κατάσταση), συγκλίνουσες (σύγκλιση: η τάση διαφόρων δυνάμεων- κοινωνικών, ιδεολογικών, οικονομικών κ.λ.π. να ακολουθήσουνε κοινή πορεία προς επίτευξη κοινών στόχων) και πάνω από όλα με ευελιξία (μτφ. η ικανότητα να ξεφεύγει κανείς από τις δυσκολίες, να αποφεύγει τις κακοτοπιές χωρίς να φθείρεται). Επίσης θα είναι κατανοητές στον Ελληνικό Λαό με άμεσο αντίκτυπο στην προσωπική, οικογενειακή, κοινωνική καθημερινότητα του. Εμείς είμαστε Πρακτικοί!!!!!

''Πρακτικισμός'' έννοια συνδεδεμένη άμεσα με την Ευρωπαϊκή Πολιτική σκηνή που δυστυχώς όμως δεν έχει τύχει της πρέπουσας μεταχείρησης από τους σύγχρονους πολιτικούς.
Όπως αναφέρει ο Κ. Μπαμπινιώτης πρακτική είναι: η έμπρακτη δοκιμή ή αξιοποίηση θεωρητικών σχημάτων, η εφαρμογή γνώσεων, απόψεων ή (επιστημονικών) συμπερασμάτων.
Εμείς θέλουμε να δοκιμάσουμε, να αξιοποιήσουμε τα σύγχρονα δεδομένα που προσφέρονται απλόχερα μέσα από τις δομές μεταφοράς τεχνογνωσίας/τεχνολογίας. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τις βέλτιστες πρακτικές, την ορθολογική χρήση της κοινωνίας της πληροφορίας και στον ιδιωτικό αλλά και στον δημόσιο βίο.
Θέλουμε να ενώσουμε το παλιό με το καινούριο, την πολιτική με την τεχνοκρατία, την γραφειοκρατία με τον πολίτη.
Θέλουμε Συγκλίνουσες Λύσεις με Απώτερο Στόχο οι Αξίες να είναι Άρρηκτα Συνδεδεμένες με την Πολιτική Αρετή, την Ηθική Υπόσταση διότι μόνο έτσι θα μπορέσουμε να Πραγματώσουμε την ΟικονομικοΚοινωνική Επανίδρυση ενός Σύγχρονου Πολυδιάστατου Κοινωνικού Κράτους.

Ναι Κυρίες και Κύριοι η ανασυγκρότηση είναι θέμα δικό σας. Εμείς είμασε Πρακτικιστές. Και Η Σύγκλιση του Σοσιαλισμού με τον Φιλελευθερισμό είναι Θέμα Πρακτικό.

Use Worldlingo to translate this website