Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ-ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΤΥΧΙΩΝ

Κατά καιρούς έχει συζητηθεί το θέμα της αναγνώρισης των πτυχίων εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δυστυχώς όμως παρά τιw επανειλημένες εκλήσεις τηw Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τα κίνητρα που έχει προσφέρει προκειμένου να έχει δημιουργηθεί μέχρι το 2010 ένας Ευρωπαϊκός Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω της Διαδικασίας της Μπολόνιας δεν έχει σημειωθεί ιδιαίτερη πρόοδος. Προσωπικά πιστεύω ότι οφείλεται στον προστατευτισμό, τον οποίο ασκούνε οι Κυβερνήσεις σε πολιτικές οι οποίες είναι ακόμα στην αρμοδιότητά τους. Παρόλα αυτά όμως οφείλουμε προς χάριν των ίσων ευκαιριών να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να αρθεί ο όποιος αποκλεισμός απειλεί εργασιακές ομάδες όπως τους οικονομικούς ή μη μετανάστες είτε είναι εσωτερική μεταναστευση είτε από τρίτες χώρες.

Στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία γίνεται διαχωρισμός μεταξύ της Ακαδημαϊκής αναγνώρισης και της Επαγγελματικής αναγνώρισης. Επίσης αναφέρεται στα επαγγέλματα όπου η αναγνωριση των πτυχίων είναι ρυθμισμένη (regulated) ή μη (non-regulated) και έχει εκσδόσει δύο Οδηγίες: την Οδηγία 89/48/EEC όπου αναφέρεται σε ένα γενικό σύστημα αναγνώρισης των διπλωμάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που πιστοποιούν επαγγελματική εκπαίδευση ελάχιστης διάρκειας τριών ετών και τη Οδηγία 92/51/EEC όπου αναφέρεται σε ένα δεύτερο γενικό σύστημα αναγνώρισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το οποίο συμπληρώνει την οδηγία 89/48/ΕΟΚ.

Προτείνουμε να συμπληρωθούν ως εξής:

Με σεβασμό στην γλωσική πολυμορφία της Ευρωπαϊκή Ένωσης και λόγο του ότι η γλώσσα δεν δύναται να λειτουργεί ως αντικίνιτρο αλλά και ιδιαίτερα ως μέσο αποκλεισμού ως προς την ακαδημαϊκή εξέλιξη αλλά και την επαγγελματική αποκατάσταση των πολιτών μας προτείνουμε την δημιουργία ενός διαγωνισμού ο οποίος θα διενεργείται καθε διετία στα πρότυπα του ΑΣΕΠ και θα διεξάγεται στην γλώσσα των πολιτών οι οποιοι επιθυμούν την αναγνώριση των ακαδημαϊκών ή και των επαγγελματικών τους προσόντων.

Εύλογα μπορούμε να ισχυριστούμε ότι σε συστήματα αναγνώρισης των διπλωμάτων όπως το Ελληνικό δεν προάγει τις ίσες ευκαιρίες διότι προσθέτει ένα βαθμό δυσκολίας στους αλλοδαπούς έναντι των ομογενών οι οποίοι επιθυμούν να αναγνωριστούν τα ακαδημαϊκά ή επαγγελματικά τους προσόντα.

Ειλικρινώς,

Πάππας Δημήτρης

Υ.Γ Εμπνευσμένο από Βικτόρια Μολ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Use Worldlingo to translate this website